مرحله ایده یا پیش بذری:
در این مرحله تنها دارایی استارت آپ ایده ی صاحب آن است و حامیان آن بیشتر دوستان، اقوام و البته خود صاحبه ایده است.
مرحله نمونه اولیه یا پایان بذری:
در این مرحله استارت آپ بر اساس مدل کسب و کاری که طراحی کرده نمونه اولیه محصول خود را منطبق با بازار خلق میکند، عمر استارت آپ ها در این مرحله کمتر از 3 سال است و ذاتا ضررده خواهد بود.
مرحله درآمد زایی یا میانی:
در این مرحله استارت آپ، با توسعه ی محصول و جذب مستمر مشتری وارد فاز درآمدزایی می گردد، عمر استارت آپ ها در این مرحله بین 3 تا 5 سال می باشد و هنوز در مرحله ضررده می باشند.
مرحله توسعه محصول یا رشد:
در این مرحله استارت آپ با تمرکز برمقیاس پذیری محصول، حوزه فعالیت خود را توسعه داده و با جذب سهم بیشتر بازار جریان مثبت نقدینگی یا سودهی را افزایش میدهد. عمر این مرحله بین 5 تا 10 سال و احتمالا سود آور خواهد بود.
مرحله بلوغ یا یونیکورن: در مرحله پایانی یا بلوغ، کسب و کار سعی دارد با حفظ سهم بازار خود به بازارهای جدید نیز ورود کند که اصولا با ورود به بورس و عرضه اولیه سهام این کار را انجام میدهد. در این مرحله کسب و کار کاملا سود آور خواهد بود.